پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران: وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود، می‌گویند ایران در خلیج‌فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج‌ خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید؟ خلیج فارس خانه‌ ماست. جای حضور ملت ایران است


نکته ای زیبا از دکتر حسابی
نوشته شده در شنبه 15 بهمن 1390
بازدید : 1766
نویسنده : میثم ابراهیم پور

یکی از دانشجویان دکتر حسابی به ایشان گفت : شما سه ترم است که مرا از این درس می اندازید . من که نمی خواهم موشک هوا کنم . می خواهم در روستایمان معلم شوم .

دکتر جواب داد : تو اگر نخواهی موشک هواکنی و فقط بخواهی معلم شوی قبول ، ولی تو نمی توانی به من تضمین بدهی که یکی از شاگردان تو در روستا ، نخواهد موشک هوا کند
 
منبع باشگاه خبرنگاران


کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



ستاره‌بخت‌ترین زن عالم
نوشته شده در شنبه 15 بهمن 1390
بازدید : 1841
نویسنده : میثم ابراهیم پور
پس از آن که نرجس، نوه قصر روم به اسارت سپاه اسلام درآمد و نماینده امام هادی(ع)، او را از بازار کنیزان خرید، چند روز نگذشته بود که این دختر پاکدامن، عروس خانه امامت گشت؛ خانه ای که ولادتگاه حضرت حجت(عج) شد.

به گزارش شبستان؛ نرجس در خواب دیده بود که قصر جدش را آراسته اند. حضرت مسیح(ع)، شمعون، جانشین حضرت عیسی و تعدای از حواریون در آن جا گرد آمده اند و حضرت محمد(ص) همراه حضرت علی(ع) و فرزندانش وارد قصر شدند.

حضرت مسیح(ع) به استقبال آن حضرت شتاف و او را در آغوش کشید. حضرت محمد(ص) به عیسی(ع) فرمود: ای روح خدا، من آمده ام تا از جانشین تو ، شمعون، دخترش، ملیکه را برای این فرزندم خواستگاری کنم.

آن گاه پیامبر اکرم(ص) با دست به امام حسن عسگری(ع) اشاره کرد. حضرت مسیح(ع) نیز نگاهی به شمعون انداخت و فرمود: شرافت و بزرگی به تو روی آورده است. پس نسل خویش را با نسل آل محمد پیوند زن. شمعون پاسخ داد: پذیرفتم.

آن گاه حضرت محمد(ص) بر فراز منبر رفت، صیغه عقد را جاری کرد و نرجس را به ازدواج فرزندش در آورد و حضرت مسیح(ع)، فرزندان حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع) و حواریون، گواهان این ازدواج بودند. (بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۸)

گر چه نرجس ماجرای این خواب را برای خانواده اش تعریف نکرد، اما عشق و علاقه او به امام حسن عسگری(ع)، لحظه به لحظه در دلش زیادتر می ‌شد و او را از خواب و خوراک انداخت. به تدریج بدنش ضعیف شد و در همه روم، هیچ پزشکی و هیچ دارویی دوای بیماری اش نشد تا ان که به خانه امام هادی(ع) راه یافت و عروس حجله امام حسن عسگری(ع) شد. (همان، ص۹)

ازدواج نرجس با امام حسن(ع)

آن قدر خفقان حاکم بود که ازدواج نواده پیامبر(ص) یعنی امام حسن(ع) با نواده قیصر روم یعنی نرجس خاتون به‌ صورت‌ مخفیانه‌ در خانه‌ حکیمه،‌ دختر امام‌ جواد(ع‌) برگزار گردید. سفیدبخت ترین عروس شهر شده بود، نرجس.

حکیمه خاتون نقل می کند که من تمامی احکام را به نرجس خاتون آموزش دادم. روزی برادر زاده‌ ام به دیدارم آمد و به او نیک نظر کرد. بدو گفتم: ای آقای من، دوستش داری او را به نزدت بفرستم؟ فرمود: نه عمه‌جان. اما از او درشگفتم. گفتم: شگفتی شما از چیست؟ فرمود: به زودی فرزندی از وی پدید آید که نزد خدای تعالی گرامی است و خداوند به واسطه او زمین را از عدل و داد آکنده سازد، همچنان که پر از ستم و جور شده باشد. (همان، ج‌١٣، ص‌٢٠٣ و ٢٠۴)

مادر آفتاب

نرجس، به کدامین ضریح دخیل بستی که مادری آفتاب، سهم تو شد؟ حاجتت را چگونه طلبیدی که این گونه مستجاب شدی؟ تو ستاره بخت ترین زن عالمی، نرجس.

تو هم کنیز خانه امام هادی(ع) بودی، هم عروس خانه امام حسن(ع) و سنگ صبور دلتنگی هایش. این ها همه گردن آویز های شرافت تو بودند تا این که سرانجام، مادر امام مهدی(عج) شدی. تو پیش از همه وارد بهشت شدی؛ بهشتی به وسعت خانه امام حسن عسگری(ع).

بانو، تو نه رشک زنان عالم که رشک همه انسان های تاریخ گشتی و خود بهتر میدانی که چه احساسی است وقتی نه ماه تمام، کنار قلب خویش، آفتاب پرورش داده باشی و از طعم وجودت به آن چشانده باشی و درد دلت را با او زمزمه کرده باشی.

یک سال از ازدواج تو با امام حسن(ع) می گذشت و تو عدالت را باردار بودی. شبی که کودکت را برایمان هدیه آوردی، آن قدر برکت داشت که آن را "شب برات" ‌و "شب رحمت" بنامیم.

نرجس، مادر امید و انتظار

نرجس، تو یک معجزه ای. یادت هست آن شب نیمه شعبان را که امام حسن عسگرى(ع)، خادم خود را نزد حکیمه فرستاد که شب را نزد ایشان افطار کند و به او فرمود شب، نیمه شعبان است و خداوند، حجت را در این شب ظاهر فرماید و او حجت خدا در زمین است؟

نه هر کسی شایسته است که مادر مهدی باشد. حتما مهربانی چشم های او به تو کشیده اند، مادر. تو آمدی تا آرزوی همه پیامبران الهی و همه امامان معصوم را برآورده کنی.

یادت هست حکیمه هیچ اثری از بارداری در تو ندیده بود ولی مطابق آن چه امام حسن(ع) گفته بود، سپیده دمان آثار بارداری در تو آشکار شد و همچون مادر موسى(ع) مولودت را زایمان کردی؟

از همان سپیده دم بگو از بازوی راست امام که برآن خواندی این آیه را: "جاء الحق و زهق الباطل إن الباطل کان زهوقا". (سوره أسرا، آیه ۸۱)

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



حدس بزن این چیه؟!
نوشته شده در جمعه 14 بهمن 1390
بازدید : 1879
نویسنده : میثم ابراهیم پور

اگر تونستی حدس بزنی این چیه؟

.

.

.

.

یه راهنمایی: این عکس در سال 1956 گرفته شده.

حالا می تونی حدس بزنی؟

نه؟

یه کمی فکر کن بابا

اگه میخوای بدونی این چیه به ادامه مطلب بروید

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



استقلالی ها مواظب باشند!
نوشته شده در جمعه 14 بهمن 1390
بازدید : 1769
نویسنده : میثم ابراهیم پور

صمد مرفاوی در خاتمه دربی شصت و دوم تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:«اكنون آنچه برای من اهمیت دارد حفظ اختلاف 12 امتیازی با پرسپولیس و برخورداری از بخت قهرمانی است.»

این اظهار نظر بسیار تاریخی است. از آن جهت که دنیزلی در سال 85 سرمربی پرسپولیس بود و علی رغم فاصله 12 امتیازی دو تیم در میانه فصل، در نهایت توانست پرسپولیس را به عنوان سومی لیگ برتر برساند.

در آن سال استقلال با مربیگری صمد مرفاوی، در حالی که شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر به نظر می رسید، نهایتاً به رتبه چهارم قناعت کرد.

اکنون نیز شاید تاریخ دوباره تکرار شود. استقلال وسپاهان با 46 امتیاز در صدر جدول است و پرسپولیس با 33 امتیاز هفتم است. 13 امتیاز اختلاف بین دو رقیب سنتی سرخابی زردپوشان وجود دارد و هر آن امکان این است که ورق برگردد.

بدون تردید هواداران استقلال در پس ذهن خود خاطرات سال 85 را مرور می کنند و از این واهمه دارند که مجدداً آن اتفاق تکرار شود. باید صبر کرد!

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



میخوای ببینی چی بودی چی شدی؟؟؟ (بیا و ببین)
نوشته شده در جمعه 14 بهمن 1390
بازدید : 1756
نویسنده : میثم ابراهیم پور

لینارت نیلسون (Lennart Nilsson) دوازده سال از عمر خود را صرف تهیه تصاویری از رشد نوزاد درون رحم کرد. این تصاویر باورنکردنی با استفاده از دوربین های معمولی مجهز به لنز ماکرو و همچنین میکروسکوپ الکترونی گرفته شده است. در این تصاویر مراحل رشد نوزاد از ابتدای لقاح تا کامل شدن جنین و تبدیل به یک نوزاد را می بینیم

اسپرم در لوله فالوپ (لوله شیپور رحمی)




تخمک



یه قرار ملاقات... اما نه معمولی!

 

باقی درادامه مطلب

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



2
نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1390
بازدید : 963
نویسنده : میثم ابراهیم پور

 

 

 

بردشیرین پرسپولیس ازاستقلال برهمگان مبارک

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



روشهای سرقت اینترنتی از حسابهای بانکی
نوشته شده در سه شنبه 10 بهمن 1390
بازدید : 1740
نویسنده : میثم ابراهیم پور

در برخی از گزارشات اعلام شده فرد در هنگام استفاده از کارت بانکی به محیط اطراف توجه نداشته و خیلی راحت رمز خود را وارد می کند،در صورتی که احتمال اینکه شخصی او را زیر نظر داشته باشد و یا سیستم مورد استفاده وی یک نمونه تقلبی جهت کپی کارت و رمز شخصی وی باشد زیاد است.

مهر: پلیس فتا در مورد افزایش کلاهبرداری و سرقت از حساب افراد در سیستم بانکداری الکترونیکی هشدار داد.

معاونت اجتماعی پلیس فتا با هشدار به کاربران بانکداری الکترونیکی اعلام کرد: نگاهی به وضعیت شبکه بانکی کشور نشان می دهد بانکداری الکترونیکی طی سالهای گذشته متحول شده است، همه بخش های بانکی کشور پذیرفته اند که بدون استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات نمی توان در جهت گسترش فعالیت های بانکی و همچنین ارتباط با کشورهای دیگر حرکت کرد.

بانکداری الکترونیکی تکنولوژی جدیدی به شمار می آید که در کنار قابلیت های فراوانش، مشکلات زیادی را نیز می تواند داشته باشد. کاربران این تکنولوژی نوپا در کشور جهت استفاده از این سیستم همچنان مردد و محتاط رفتار می کنند. در سال های اخیر شاهد افزایش تعداد برنامه های مخربی هستیم که هدفشان نقل و انتقال آنلاین بانک ها بوده است.

افشای اطلاعات محرمانه و دسترسی افراد متجاوز به آنها می تواند برای موسسات مالی نیزگران تمام شود.تغییر یا دوباره وارد کردن اطلاعات توسط افراد غیرمجاز یکی از راههای حمله به سیستم هاست که می تواند آسیب بزرگی به موسسات و مشتریان آنها بزند.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در پی افزایش، اعلام آمار سوء استفاده از حساب های بانکی در برخی استانهای کشور اعلام کرد: صاحبان حساب های بانکی باید در هنگام استفاده از کارت های بانکی، پرداخت های غیر حضوری و همچنین مشاهده وضعیت حساب های خود از طریق فضای مجازی شرایط امنیتی استفاده از این نوع خدمات را کاملا رعایت کند.

در برخی از گزارشات اعلام شده فرد در هنگام استفاده از کارت بانکی به محیط اطراف توجه نداشته و خیلی راحت رمز خود را وارد می کند،در صورتی که احتمال اینکه شخصی او را زیر نظر داشته باشد و یا سیستم مورد استفاده وی یک نمونه تقلبی جهت کپی کارت و رمز شخصی وی باشد زیاد است.

یکی دیگر از موارد مورد بررسی در این زمینه قرار دادن کارت به شخص فروشنده است،در این حالت با بیان رمز خود به فروشندهاحتمال سرقت اطلاعات خود را افزایش می دهند.

راه حلی را که در اینجا در جهت مقابله با این موارد باید بیان کنیم، این است که به محض استفاده از کارت خود در چنین جاهایی سریعا شماره رمز خود را از طریق عابر بانک و یا با مراجعه حضوری به بانک ، خود آن را تغییر دهید. حتی در هنگامی که از کارت یا حساب بانکی استفاده نمی کنید یک دوره مشخص شده مثلا دو هفتگی را جهت کنترل حساب ، در نظر داشته باشید.

در چند مورد از کلاهبرداری های اعلام شده، صاحبان حساب بدلیل چک نکردن حساب خود ، وقتی جهت برداشت حساب به بانک یا عابر بانک مراجعه کرده اند با حساب خالی مواجه شده اند.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در پایان هشدار داد: تیم کارشناسان و متخصصان از مدت ها قبل فضای مجازی پیرامون نقل و انتقالات بانکی کشور را زیر نظر داشته و چندین مورد منجر به دستگیری را تا این لحظه داشته است،متاسفانه بدلیل سهل انگاری مردم در این زمینه پرونده های زیادی به پلیس فتا ارجاع شده است، که پلیس به شدت در حال رسیدگی و برخورد قاطع با عاملان چنین جرایمی است و هرگز به مجرمان و کلاهبرداران فرصت چنین سوء استفاده هایی را در این فضای مجازی نداده و نخواهد داد.

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



آیا اتحادیه اروپا فرومی پاشد؟
نوشته شده در شنبه 9 بهمن 1390
بازدید : 1857
نویسنده : میثم ابراهیم پور

وین- 'فرانسیس فوكویاما' استاد علوم سیاسی دانشگاه استنفورد آمریكا و نویسنده كتاب معروف 'پایان تاریخ' پیش بینی كرده است كه اتحادیه اروپا و حوزه یورو در آینده نزدیك فرو می پاشد.

1390/11/08 - 06:57

هر چند كه فوكویاما زمان دقیقی برای این فروپاشی اعلام نكرده است ولی كارشناسان معتقدند تحقق تحریم نفتی ایران برای اروپا بحران زده در حقیقت آغازی بر پایان این اتحادیه است.

فوكویاما استاد علوم سیاسی آمریكا در خصوص دلیل فروپاشی اتحادیه اروپا یادآور شده است كه هدف اولیه تشكیل اتحادیه اروپا، فنی و تكنیكی و به منظور ارتقای همكاری های اقتصادی و سیاسی پس از جنگ جهانی دوم بوده است ولی در حال حاضر، مردم اروپا همچنان فرانسوی، هلندی و سوئدی باقی مانده اند و هویت واحد اروپایی ندارند .

وی اضافه كرده است: به همین خاطر، همبستگی بین یونانی ها و آلمانی ها وجود ندارد لذا می بینیم دولت آلمان به جای حمایت و پشتیبانی از كشورهای ضعیف تر حوزه یورو، از آنها می خواهد كه انضباط اقتصادی خود را افزایش دهند.

فوكویاما پیش بینی كرد كه یونان و برخی كشورهای دیگر اتحادیه اروپا برای نجات اقتصاد كشورهایشان در آینده نزدیك از حوزه مشترك یورو خارج خواهند شد و در نهایت كل حوزه یورو و اتحادیه اروپا فرو می پاشد.

دیدگاه فوكویاما با دیدگاه صاحب نظران اروپایی همخوانی دارد. آنها با اشاره به بحران مالی اروپا تاكید كرده اند كه پاشنه آشیل اروپا اكنون یونان، ایتالیا و اسپانیاست و اتحادیه اروپا كه برای تامین دیون آنها دچار مشكل شده است.

به عقیده این صاحب نظران، مشكل مالی اتحادیه اروپا به حدی است كه این اتحادیه مجبور شده است دستش را به سمت چین و كشورهای درحال توسعه دراز كند.

آنها تصریح كردند: از آنجا كه كمپانی های كشورهای اروپایی وابسته به نفت ایران، متناسب با خصوصیات این نفت طراحی شده اند، برای جایگزینی نفت مصرفی خود باید تغییر ساختار بدهند و این امر نیاز به هزینه هنگفتی دارد كه اروپای بحران زده نمی تواند آن را تامین كند.

به عقیده این كارشناسان تحریم نفت ایران آنقدر بر اقتصاد جهان و اروپا تاثیر می گذارد كه می تواند به منزله آغاز فروپاشی حوزه یورو و اتحادیه اروپا و سقوط بازار جهانی باشد.

به همین خاطر است كه یك تحلیلگر بزرگ اتریشی معتقد است كه دود افزایش تحریم ها علیه ایران به چشم اروپای بحران زده می رود.

'هلمار دامس' تاكید می كند: تحریم های جدید علیه ایران عواقب ناخوشایندی برای اقتصاد بحران زده اروپا و كل جهان دارد.

همزمان رییس سابق اوپك نیز به اروپا هشدار داده است كه عربستان و دیگر كشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نمی توانند نفت شما را تامین كنند.

'شكیب خلیل' تاكید كرده است كه بزرگترین خریداران نفت ایران از جمله ژاپن و اتحادیه اروپا مجبور خواهند بود در صورت تحریم نفت ایران نیاز نفتی خود را بیشتر از طریق عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی تامین كنند ولی این كشورها نبود دو میلیون و دویست هزار بشكه نفت ایران در بازار را فقط برای مدت خیلی كمی می توانند جایگزین كنند.

رییس سابق اوپك تصریح كرد: كشورهای عرب حاشیه خلیج فارس فقط یك ماه می توانند نفت ایران را جایگزین كنند پس از آن به طور مثال اتحادیه اروپا باید از ذخیره های خود استفاده كند كه این امر نیز در نهایت یك تا دو ماه می تواند ادامه داشته باشد، آن وقت كمبود نفت محسوس خواهد شد و قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

** 'فوكویاما' تنها نیست

البته فقط این فوكویاما نیست كه سرنوشتی سیاه برای اتحادیه اروپا پیش بینی می كند. 'استفان زیگریست' استاد دانشگاه و محقق اروپایی معتقد است كه كشورهای اروپایی در آینده وضعیتشان آنقدر بد می شود كه مجبورند دست گدایی به سوی كشورهای در حال توسعه دراز كنند.

وی در پاسخ به این پرسش كه 'چرا اروپا باید از كشورهای در حال توسعه درخواست كمك كند؟ ' گفته است: ما در سال های اخیر قدرت نوآوری خود را از دست داده ایم و رفاه بیش از حد، ما را متكبر كرده است.

زیگریست در پاسخ به این پرسش كه ' كشورهای در حال توسعه در چه زمینه هایی از اروپا جلوتر هستند؟' گفت: كشورهای در حال توسعه دارای جوانان زیادی هستند كه نه فقط هدفمند بوده ، بلكه تحصیل كرده اند و رو به جلو حركت می كنند.

' آیا اروپا اینك به خانه فقیر جهان تبدیل خواهد شد؟ ' این محقق اروپایی در پاسخ به این سوال گفته است: ما امروز در یك نقطه چرخش قرار داریم. ما باید با الگوهای گذشته خداحافظی كنیم. امروز ما به خوبی متوجه می شویم كه اقتصادی كه بر پایه بدهی ها استوار است دیگر نمی تواند ادامه پیدا كند و فرو می پاشد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش كه ' پس از این چرخش چه چیزی می آید ؟ ' اظهار داشت: اگر اروپا سریعا متحول نشود آن وقت اقتصاد هرچه بیشتر به حاشیه پاسیفیك انتقال پیدا می كند و آن زمان اروپا در مرحله ای قرار می گیرد كه كشورهای در حال توسعه امروز، همه چیز را به اروپای از هم پاشیده دیكته می كنند.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 1746
نویسنده : میثم ابراهیم پور

قم ـ آیت الله 'حسین نوری همدانی' با هشدار به كشورهای غربی‌، گفت : ملت مسلمان ایران اعتنایی به این تحریم ها ندارد ونظام اسلامی به پشتوانه همین ملت می تواند در صورت لزوم با اقتدار تنگه هرمز را ببندد .

1390/11/08 - 15:18

به گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه، این مرجع تقلید روزشنبه در دیدار جمعی از نیروهای زمینی ودریای سپاه پاسداران و جوانان حامی جنبش های اسلامی منطقه، تحریم نفتی ایران از سوی غربی‌ها و اتحادیه اروپا را محكوم كرد .

آیت الله نوری همدانی ، در ادامه با بیان اینكه انقلاب های منطقه مراحل نهایی را طی می كند، افزود : امروز رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار بیداری اسلامی در منطقه وانقلاب اسلامی، جان دوباره‌ای به انقلاب‌ها وخیزش های مردمی داده است.

وی با بیان اینكه دیكتاتورهای منطقه باید از سرنوشت همنوعان خود عبرت بگیرند، یاد آور كرد: سر سپردگان آمریكا وغرب در منطقه باید از فرجام دیكتاتورهایی همچون حسنی مبارك، بن علی، قذافی و صالح درس عبرت گیرند وبه خواسته ملت های خود جواب مثبت دهند، درغیر اینصورت عاقبت آنها سقوط و نابودی است.

این مرجع تقلید، حركت در مسیر بیداری اسلامی را مساله‌ای حیاتی عنوان كرد وگفت: مردم ایران قرن‌ها تحت سلطه استكبار واستبداد بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بیدار شدند وعلیه حكومت‌های جبار مستبد بپا خواستند.

وی تاكید كردند: برپایی عدالت و احقاق حقوق مردم از وظایف حكومت‌ها و دولت‌ها است و اگر دولتی در این بخش‌ها كوتاهی كند، در پیشگاه خداوند مسوول است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینكه امنیت، عدالت و محبت از جمله مولفه‌هایی است كه هر حكومتی برای دوام خود باید به آن پایبند باشد، تصریح كرد: در كشور‌های منطقه مردم تحت سیطره دیكتاتورهایی قرار دارند كه سرسپرده وگوش به فرمان آمریكا و استكبار هستند، از این رو هیچ گونه امنیتی ندارند.

وی با بیان اینكه حكومت‌ها باید به انسان‌ها به دیده عظمت واحترام بنگرند، بیان كرد: این ارزش گذاری در روایات و آیات الهی مورد تاكید قرار گرفته است.

این مرجع تقلید اضافه كرد: كرامت، عزت و شرافت سه ركن اساسی است كه در اسلام برای ارزش گذاری انسان به كاربرده شده است.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 1856
نویسنده : میثم ابراهیم پور

برلین - رییس پیشین بازرسان تسلیحات هسته ای سازمان ملل متحد،به آمریكا و اتحادیه اروپا توصیه كرد كه به جای اعمال تحریم های مختلف علیه ایران، با ارائه پیشنهادهای گوناگون و جذاب ایران را به مذاكره و گفت و گو دعوت كنند.

1390/11/08 - 13:07

به گزارش ایرنا،'هانس بلیكس' كه سابقه مسوولیت آژانس بین المللی انژی اتمی را نیز در كارنامه دیپلماتیك خود دارد، در مصاحبه با رادیوی ' دویچلند فونك' گفت: برخلاف آنچه رسانه ها اعلام می كنند، امكانات دیپلماتیك در موضوع هسته ای ایران، هنوز به سر نرسیده است و می توان از راه مذاكره به نتیجه رسید.

وی در همین زمینه با بیان اینكه مذاكره با تهدید و ارعاب راه به جایی نخواهد برد، تاكید كرد: اگر آمریكا و غرب با تهدید به تحریم‌ها و اعمال فشار بدنبال كشاندن ایران به پای میز مذاكره باشند، نه تنها كاری از پیش نخواهند برد بلكه اوضاع را پیچیده‌تر می‌كنند.

رییس سابق گروه بازرسان هسته ای سازمان ملل متحد در همین زمینه به وجود سلاح های اتمی در زرادخانه های اسرائیل اشاره كرد و گفت: آمریكا و غرب ابتدا باید اسرائیل را در این زمینه مورد بازخواست قرار دهند و از او بخواهند سلاح های اتمی خود را مورد استفاده قرار ندهد، بعد از ایران بخواهند كه فعالیت هسته ای خود و همچنین فرایند غنی سازی را متوقف كند.

بلیكس با بیان اینكه وادار كردن اسرائیل به از بین بردن سلاح های اتمی اش، كار سختی است، گفت: با این وضعیت آمریكا و غرب نباید انتظار داشته باشند كه ایران از راه خود بازگردد .

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,